فرقان

جدا کننده حق از باطل

فرقان

جدا کننده حق از باطل

راهی برای کشف حق و باطل

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
نویسندگان

سیستم نوبت دهی یا استراحت کارمند!

جمعه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۵۶ ق.ظ

دیروز برام قبض تلفن اومد یه رقم نجومی بود دوباره صفراش رو شمردم دیدم برای اینترنتم یه رقم نجومی زدن سریع رفتم مخابرات تا علت رو جویا بشم . حالا قبل از اینکه ماجرا رو توضیح بدم که چی شد یه مطلبی در مورد سیستم نوبت دهی بگم ، در دنیای امروز ، افزایش سرعت و دقت و ارزش نهادن به زمان از اصول شرکتها و سازمانهای مدرن به حساب می آید. در تمامی کشورها ، تشکیل صفوف مراجعین ، جزء لاینفک موسسات و شرکتهایی است که به نحوی با ارباب رجوع در تماس هستند. بدون شک ، توجه به زمانهای تلف شده مراجعین از یک طرف ، و ایجاد ناهماهنگی و بروز مشکلات ناشی از تشکیل صفوف نامنظم برای متصدیان و مراجعین از طرف دیگر، مدیران را برای رفع این معضل به اندیشه وا می دارد. تا از سیستم های نوبت دهی استفاده نمایند. ولی این در حالیه که این کار به غیر از اینکه کار ارباب رجوع رو آسون کنه کار کارمندان رو آسون کرده و هر موقع که می خوان پشت باجه می شینن و هر موقع که بخوان شماره صدا می زنن موقع وارد دشن به مخابرات یه شماره گرفتم روش نوشته بود شماره 212 و 9 نفر در حال انتظار هستن یه نگاه به باجه ها کردم دیدم 12 تا باجه هست با خودم گفتم خوب شد الان سریع صدام می زنن که خیلی جالب بود فقط یدونه از باجه ها کار می کرد . در تصویر زیر می تونید علت رو ببنید یکی در شماره 187 بود از زمانی که من در مخابرات بودم اونجا نشست تا زمانی که شماره به من برسه و کار من ردیف بشه هنوز اون آقا اونجا بود (تقریبا 45 دقیقه) فاصله شماره بنده تا ایشون تقریبا یه چیزی حدود 25 نفر فکر کنم دیگه منظورم رو فهمیدید.

مخابرات

نوبت که به ما رسید پرسیدم این عدد نجومی چیه که رو فیش ما اومده یه نگاهی به کامپیوترش کرد و گفت شما چند بار زنگ زدی و شارژ گرفتی که ما این رو هر ماه به شارژ شما اضافه کردیم و بر اساس اون ماه های بعدی رو حساب کردیم ، ازشون پرسیدم بابا شرکت های دیگه که ایجوری نمی کنن شما چرا اینکار رو می کنید گفت نرم افزار ما ایجوریه و آخر هر ماه باید زنگ بزنید تا ما اون رو کم کنیم تا پول اضافی ندید (یعنی یه چیزی مثل کلاهبرداری حرفه ای ) خوب منم نتونستم چیزی بگم پول رو دادم و اینترنتم رو گفتم آخر ماه قطع کنید.


  • رسول حاجیان

نظرات  (۱)

سلام جالب بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی