فرقان

جدا کننده حق از باطل

فرقان

جدا کننده حق از باطل

راهی برای کشف حق و باطل

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
نویسندگان

۴ مطلب در شهریور ۱۳۹۲ ثبت شده است

۲۹
شهریور

دریاچه ارومیه

دریاچه اُرومیه با نام سابق دریاچه رضاییه در شمال غربی ایران و در منطقهٔ آذربایجان واقع شده‌است. این دریاچه طبق آخرین تقسیمات کشوری، بین دو استان آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی تقسیم شده‌است. دریاچهٔ ارومیه، بزرگ‌ترین دریاچهٔ داخلی ایران و دومین دریاچهٔ آب‌شور دنیا است.[۱] آب این دریاچه بسیار شور بوده و عمدتاً از رودخانه‌های زرینه‌رود، سیمینه‌رود، تلخه رود، گادر، باراندوز، شهرچای، نازلو و زولا تغذیه می‌شود.

حوضهٔ آبریز دریاچه ارومیه، ۵۱٬۸۷۶ کیلومتر مربع است[۲] که پیرامون ۳٪ مساحت کل کشور ایران را دربر می‌گیرد.

این حوضه با داشتن دشت‌هایی مانند دشت تبریز، ارومیه، مراغه، مهاباد، میاندوآب، نقده، سلماس، پیرانشهر، آذرشهر و اشنویه، یکی از کانون‌های ارزشمند فعالیت کشاورزی و دامداری در ایران به‌شمار می‌رود.
تصویر ماهواره‌ای از دریاچه ارومیه که در سال ۲۰۰۳ گرفته شده‌است. دو نیم شدن دریاچه به خاطر پل میان گذر دریاچه در مرکز آن مشخص است.

دریاچه ارومیه بزرگ‌ترین آبگیر دایمی آسیای غربی است که در شمال غرب فلات ایران قرار گرفته‌است. پارک ملی دریاچه ارومیه پس از مرداب انزلی، از جالب‌ترین و نغزترین زیستگاه‌های طبیعی جانوران در ایران به‌شمار می‌رود.

در حال حاضر ۲۷ گونه پستاندار، ۲۱۲ گونه پرنده، ۴۱ گونه خزنده، ۷ گونه دوزیست و ۲۶ گونه ماهی حیات وحش این دریاچه را تشکیل داده‌اند.[۳]

آب دریاچهٔ ارومیه بسیار شور و میزان نمک محلول در آن دو برابر اقیانوس‌ها است. به این دلیل، هیچ ماهی و نرم‌تنی به جز گونه‌هایی از سخت‌پوستان (آرتمیا)، دیاتوم‌ها و فیتوپلانکتون‌ها در آن زندگی نمی‌کنند[۴] و آب آن هیچ‌وقت یخ نمی‌زند. شنا کنندگان نیز می‌توانند بر روی آب آن شناور بمانند.[۵]

دریاچهٔ ارومیه دارای ۱۰۲ جزیره است که همهٔ آن‌ها از سوی سازمان یونسکو به عنوان اندوختهٔ طبیعی جهان به ثبت رسیده‌اند.

جزیرهٔ اِشک، زیستگاه پرندگان زیبای کوچک، از جمله مرغ آتش و تنجه و همچنین تعدادی گوزن زرد ایرانی و گوسفند وحشی (قوچ و میش) به آن انتقال داده شده‌اند.

برای گشت و گذار در دریاچه و جزیره‌های آن می‌توان از دو کشتی سهند و نوح، یا قایق‌های گوناگون در بندر گلمانخانه بهره گرفت.

  • رسول حاجیان
۲۷
شهریور

وبلاگ " تراز " نوشت:


این مشکل جدیدی ست که راه گم کرده ها گرفتارش شده اند.
گاهی اوقات ما راه مقابله را فقط توی مقابله به مثل می بینیم و این یعنی توی زمین حریف بازی کردن. این اشتباه، ما نباید فقط دفاع کنیم ، دفاع فقط توی زمان جنگ حقیقی است، که اسلام به ما دستور داده از حریممون دفاع کنیم ، اما توی جنگ نرم موضع ما تنها دفاع نیست، باید حمله کرد، یادمون نره ، بهترین دفاع حمله اس.
جدیدا متوجه شده ام یه انجمن فرانسوی "مسابقه ملکه زیبایی" رو بین مسلمانان راه انداخته و یه خانم ایرانی هم شرکت کرده و جزء 20 نفره اول هستن. بعد برای اسلامیزیته کردن مسابقه گفتن که ملاک های ما حجاب و تلاوت قرآن هست و ما این مسابقه رو برای مقابله با "مسابقه جهانی ملکه زیبایی آمریکایی ها" راه انداختیم؛

ملکه زیبایی مسلمان


چندتا مسئله این جا وجود داره، اگه قصد مسئولین برپا کننده این مسابقات واقعا خیر بوده( که من بسیار مشکوکم دلیلش هم خواهم گفت)  چرا اسمش رو" ملکه زیبایی " انتخاب کردن، میذاشتن "ملکه مسلمان" یا " بانوی مسلمان" و از این قبیل اسامی در شأن زن مسلمان، آخه زیبایی چه دخلی به تلاوت قرآن داره،مگه کسی که از لحاظ صورت زیبایی خاص نداره نمی تونه محجبه باشه و قرآن بخونه؟؟؟
نتیجه تمام این کارا میشه این که ما بشینیم ببینیم دشمن چی کار می کنه و ما مقابله کنیم،
نه برادر من، نه خواهر من
ما باید به جای دفاع محض، پاتک بزنیم
این یعنی شیعه ی به روز بودن ، به روز بودن که این نیست بشینیم فقط کارهای دشمنان رو رصد بکنیم و برنامه بریزیم چه گاردی برای دفاع کردن داشته باشیم.
 
دلیل شک منم اینه که فرانسه توی مدارس، ادارات و دانشگاهها حجاب رو ممنوع کرده بعد چه طور راضی به برگذاری این فستیوال شده، مطمئنا نیت سوءی پشت این قضیه وجود داره.
 
حالا این همه بد گفتم و کامتون رو تلخ کردم ، اجازه بدین کمی هم از کارهای مثبت بگم
اخیر غربی ها توی رسانه هاشون مثله ان بی سی(NBC) و بی بی سی (BBC) و واشنگتن پست و چندتا دیگه، از نفوذ ایران و تفکر شیعه در کشور های آمریکای جنوبی اظهار نگرانی شدیدکردند و گفتن: ایران سعی در نفوذ تفکر شیعه در قاره آمریکا و قصد فروپاشی آمریکا از درون را دارد.
عزیزان، شما اگه اهل رسانه و تحلیل باشید متوجه خواهید شد که این گونه با ترس صحبت کردند و اعتراف از زبان این رسانه های چه معنی و مزه شیرینی برای فعالان فرهنگی ما داره، و البته بار رو بر دوششون سنگین تر میکنه، که فعالیت های فرا کشوری خودمون را غنی تر و وسیع تر انجام بدیم.
مردم دنیا تشنه هستند بیاید آب گوارا بهشون بدیم و صد البته ابتدا باید خودمون اون آب گوارا رو بدست بیاریم و در مرحله بعدی بتونیم همون طور پاک و گوارا به کام بقیه بچشونیم.
پس گام اول خود سازیست، بعد از اون انتقال پیام

  • رسول حاجیان
۲۷
شهریور

آمریکا در بسیاری از جنگ ها کمترین آسیب و بیشترین سود و منفعت را برده است، چرا که علاوه بر اینکه توسط دو اقیانوس عمیق احاطه و در پنبه فرو رفته است با دشمنانی می جنگد که امکان دسترسی به او را ندارند.

شاید بتوان بارزترین مثال در این باره را پایان جنگ جهانی دوم نامید؛

آلمان شکست می خورد و از زمین توسط  شوروی و از هوا با ۱۳۰۰ بمب­ افکن نیروی هوایی بریتانیا و ایالات متحده با خاک یکسان می شود، هیروشیما و ناکازاگی با بمب هسته ای به جهنمی از آتش تبدیل و محو می شوند، فرانسه برای مدتی اشغال می شود، بمب های آلمانی شهرهای بریتانیای کبیر را تخریب کرده است و شوروی که به ظاهر آلمان را از طریق نیروی زمینی فتح کرده، بار تلفات بسیار وحشتناک ۲۷ میلیون نظامی و غیر نظامی یعنی بیش از ۱۵ درصد از جمعیت کشورش را به دوش می کشد.

و اما تمام اینها در حالی است که ایالات متحده آمریکا در اواخر جنگ وارد بازی می شود، بر اساس استراتژی خود، کمترین خسارت و بیشترین منفعت را نسبت به تمام طرف های درگیر می بیند، تلفات جانی ۴۰۰ هزار نفر که حتی کمتر از ۱% جمعیت آمریکا می شود و بیش از ۹۰ درصد آنها نیز نظامی هستند، آمریکا که در فاصله بین دو جنگ جهانی در یک بحران فزاینده اقتصادی به سر می‌برد، نه تنها پس از جنگ جهانی دوم به شکوفایی اقتصادی می رسد، بلکه صنایع جنگی در کمتر از ۳ سال او را به یک ابر قدرت نظامی تبدیل می کند که بیش از ۱۱ میلیون نفر نظامی را به خارج اعزام کرده و ارتشش سراسر جهان را به بهانه ی جنگ در چنته اش قرار داده، فرانسه، ایتالیا، آفریقای شمالی و آسیا بخشی از آنها هستند و تمام اینها در حالی بود که متحدین حتی یک توپ هم نتوانستند به خاک آمریکا شلیک کنند.

شاید حالا بفهمید هم غزه، هم لبنان، جانم فدای ایران!

  • رسول حاجیان
۲۴
شهریور

شب گذشته، شبکه اول سیما، در برنامه سینما یک و برای اولین بار اقدام به پخش فیلم سینمایی «فرشتگان قصاب» نمود.

«فرشتگان قصاب» اولین ساخته «سهیل سلیمی» است، که نام «دکتر حسن عباسی» را به عنوان مشاور فیلمنامه در تیتراژ خود می بیند.

فرشتگان قصاب

«فرشتگان قصاب» فیلم پرحاشیه ی جشنواره سی و یکم فجر بود که نهایتا با کج سلیقگی و تا حدی غرض ورزی مدیران سینمایی از جشنواره سی و یکم فجر حذف شد. اما نکته جالب آنکه در حاشیه همان جشنواره، «جایزه ویژه جبهه فرهنگی انقلاب» یعنی «ققنوس» را از آن خود کرد.

جایزه ای که کارگردان فیلم پس از دریافت آن گفت: برای من افتخار است که جایزه گفتمان انقلاب اسلامی را برای تفکر ارایه می‌دهند، نه برای باندبازی‌های سینمایی، به عقیده من یک ققنوس به از صد سیمرغ  است. من راهی را انتخاب کردم که با بی‌مهری‌ها مواجه شدم، اما  باز هم همین راه را ادامه خواهم داد.

«فرشتگان قصاب» یک فیلم تماما ضد آمریکایی و ضد صهیونیستی است و اینها در حالی است که توانسته با دوری از شعار زدگی، یک اثر قابل قبول، چه در محتوا و چه در تکنیک را به تماشاچی عرضه کند. اما در کنار همه نقاط قوت و ضعف فیلم، آنچه که جالب و صدالبته تاسف آور است، داستانی است که بر سر فیلم، چه در حضور در جشنواره فیلم فجر و چه در اکران آمده است.
  • رسول حاجیان