فرقان

جدا کننده حق از باطل

فرقان

جدا کننده حق از باطل

راهی برای کشف حق و باطل

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
نویسندگان

۳۶ مطلب توسط «رسول حاجیان» ثبت شده است

۰۱
آبان

پیامبر اسلام (ص) فرمود: کربلا پاک‌ترین بقعه روى زمین و از نظر احترام بزرگ‌ترین بقعه‌ها است و الحق که کربلا از بساط‌هاى بهشت است.

 

حدیث


شخصیت، قیام و نهضت امام حسین (ع) همیشه در کلام معصومین (ع) وجود داشته است و عجب آنکه حتی معصومین پیش از امام حسین (ع) نیز اشاراتی به این واقعه و سرزمینی که در آن مصائب عاشورا رخ داد، داشته‌اند. در این نوشتار 40 حدیث در باره امام حسین (ع) که در سایت آیت‌الله محمدتقی بهجت آمده، منتشر می‌شود.

 

1- حریم پاک


عن النبى (ص) قال: ... و هى اطهر بقاع الارض واعظمها حرمة و إنها لمن بطحاء الجنة. (1)


پیامبر اسلام (ص) در ضمن حدیث بلندى مى‌فرماید: کربلا پاک‌ترین بقعه روى زمین و از نظر احترام بزرگ‌ترین بقعه‏‌ها است والحق که کربلا از بساط هاى بهشت است.


2- سرزمین نجات


قال رسول الله صلى الله علیه و آله: یقبر ابنى بأرض یقال لها کربلا هى البقعة التى کانت فیها قبة الاسلام نجا الله التى علیها المؤمنین الذین امنوا مع نوح فى الطوفان. (2)


پیامبر خدا (ص) فرمود: پسرم حسین در سرزمینى به خاک سپرده مى‏شود که به آن کربلا گویند، زمین ممتازى که همواره گنبد اسلام بوده است، چنانکه خدا یاران مؤمن حضرت نوح را در همانجا از طوفان نجات داد.

 

  • رسول حاجیان
۱۶
شهریور

تهاجم فرهنگی یعنی این :

تهاجم فرهنگی یعنی روی تیر برق ، اونم چند جای شهر مسلمون بنویسن یه سگ گمشده پیداش کردین بهتون یه مبلغ کلان + قیمت سگ رو مژدگانی میدیم .

آهای کسایی که درد دین و فرهنگ دارین ، آقای جنتی به این میگن ناتوی فرهنگی ...

سگ

  • رسول حاجیان
۲۴
مرداد

دیروز برام قبض تلفن اومد یه رقم نجومی بود دوباره صفراش رو شمردم دیدم برای اینترنتم یه رقم نجومی زدن سریع رفتم مخابرات تا علت رو جویا بشم . حالا قبل از اینکه ماجرا رو توضیح بدم که چی شد یه مطلبی در مورد سیستم نوبت دهی بگم ، در دنیای امروز ، افزایش سرعت و دقت و ارزش نهادن به زمان از اصول شرکتها و سازمانهای مدرن به حساب می آید. در تمامی کشورها ، تشکیل صفوف مراجعین ، جزء لاینفک موسسات و شرکتهایی است که به نحوی با ارباب رجوع در تماس هستند. بدون شک ، توجه به زمانهای تلف شده مراجعین از یک طرف ، و ایجاد ناهماهنگی و بروز مشکلات ناشی از تشکیل صفوف نامنظم برای متصدیان و مراجعین از طرف دیگر، مدیران را برای رفع این معضل به اندیشه وا می دارد. تا از سیستم های نوبت دهی استفاده نمایند. ولی این در حالیه که این کار به غیر از اینکه کار ارباب رجوع رو آسون کنه کار کارمندان رو آسون کرده و هر موقع که می خوان پشت باجه می شینن و هر موقع که بخوان شماره صدا می زنن موقع وارد دشن به مخابرات یه شماره گرفتم روش نوشته بود شماره 212 و 9 نفر در حال انتظار هستن یه نگاه به باجه ها کردم دیدم 12 تا باجه هست با خودم گفتم خوب شد الان سریع صدام می زنن که خیلی جالب بود فقط یدونه از باجه ها کار می کرد . در تصویر زیر می تونید علت رو ببنید یکی در شماره 187 بود از زمانی که من در مخابرات بودم اونجا نشست تا زمانی که شماره به من برسه و کار من ردیف بشه هنوز اون آقا اونجا بود (تقریبا 45 دقیقه) فاصله شماره بنده تا ایشون تقریبا یه چیزی حدود 25 نفر فکر کنم دیگه منظورم رو فهمیدید.

مخابرات

نوبت که به ما رسید پرسیدم این عدد نجومی چیه که رو فیش ما اومده یه نگاهی به کامپیوترش کرد و گفت شما چند بار زنگ زدی و شارژ گرفتی که ما این رو هر ماه به شارژ شما اضافه کردیم و بر اساس اون ماه های بعدی رو حساب کردیم ، ازشون پرسیدم بابا شرکت های دیگه که ایجوری نمی کنن شما چرا اینکار رو می کنید گفت نرم افزار ما ایجوریه و آخر هر ماه باید زنگ بزنید تا ما اون رو کم کنیم تا پول اضافی ندید (یعنی یه چیزی مثل کلاهبرداری حرفه ای ) خوب منم نتونستم چیزی بگم پول رو دادم و اینترنتم رو گفتم آخر ماه قطع کنید.


  • رسول حاجیان
۱۹
مرداد

آقا سلام ، ببخشید !
مرکز توانبخشی جانبازان کجاست؟
همین جا که فلج ها و روانی ها رو نگه میدارن؟

مرکز توانبخشی جانبازان

انتهای همین کوچه است.....! شوکه شدم وقتی شنیدم... داخل که می روی قسمت اعصاب و روان ،
احساس می کنی هنوز ابر آتش تیر و گلوله روی سرت است... هنوز هر سه ثانیه یکی از روی تخت خیز می پره.... هنوز یکی را می بینی با لباس لجنی داره سینه خیز رو زمین می ره تا مین ها را خنثی کنه... آقا اسماعیل تلفن آسایشگاه را سفت چسبیده و فریاد می زد پس نیروها کجا هستن؟؟؟ بچه ها قیچی شدند.. محمد آقا هم داره دمپایی سفید بچه ها را واکس سیاه می زنه... انگار زمان جنگ کفاش جبهه بوده.....
وارد سالن آسایشگاه که میشی یکی دوان دوان سمتت میاد و حال امام خمینی رو ازت می پرسه...!!
میگه سلاممو به امام برسون.. بگو بچه ها ایستاده اند.
اینجا هنوز بوی کربلای پنج میاد..
با گریه خارج میشم از آسایشگاه و به هیاهوی شهر باز می گردم
یکی جلوی درب آسایشگاه تیکه میندازه که آقا سهمیه بنزینت رو گرفتی؟؟؟...
فقط صلوات..
الهم ارزقنا الشهاده. ..

  • رسول حاجیان
۰۵
مرداد

به نظر شما:
اگر حشره ای در فنجان قهوه بیفتد، تصور می کنید واکنش یک آمریکایی، انگلیسی، چینی و یک صهیونیست اسرائیلی چه خواهد بود؟!
.

قهوه خوردن اسرائیلی ها !!

مرد امریکایی فنجان را به خیابان پرتاب و کافه را ترک می کند.
مرد انگلیسی، حشره را خارج می کند و قهوه را سر می کشد!
و مرد چینی حشره و قهوه را با هم سر می کشد.
ولی مرد صهیونیست اسرائیلی:
۱- قهوه را به آمریکایی می فروشد و حشره را به چینی.
۲- در تمام رسانه ها شیون و زاری می کند که امنیتش در خطر است.
۳- فلسطین و حزب الله و سوریه و ایران را متهم می کند که جنگ میکروبی براه انداخته اند.
۴- همچنان به کولی بازی و «ننه من غریبم» خود درباره شکنجه یهودیان در هولوکاست هیتلری و سامی ستیزی و زیر پا گذاشتن حقوق بشر یهودی ادامه می دهد.
۵- از رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواهد خواست که به مردم خود بگوید دست از حشره انداختن در فنجان های قهوه بردارند.
۶- از آمریکا درخواست کمک نظامی فوری و وام یک میلیارد دلاری (با قابلیت بازپرداخت یکصد ساله) می کند تا یک فنجان قهوه دیگر سفارش دهد.
۷- قهوه چی را از طریق لابی آیپک مجبور خواهد بود که غرامت بپردازد.

  • رسول حاجیان
۰۵
مرداد

خبر فوری

غزه

رییس جمهور مصر اعلام کرد چنانچه اسراییل تا ده ساعت آینده عقب نشینی نکند آنوقت ارتش مصر وارد جنگ با اسراییل میشود،
عربستان سعودی هم اعلام کرد واردات نفت به تمام کشورهای غربی را قطع میکند، اردن هم اعلام کرده که نیروهای ارتش اردن بصورت آماده باش جهت کمک به مردم غزه هستند وقطر هم اعلام کرده که بایستی فورا تمام سفرای امریکا و اسراییل از تمام کشور های خلیجی و اسلامی اخراج شوند....
عجب خوابی دیدم !!!! کاش واقعیت داشت

  • رسول حاجیان
۲۰
تیر

در همین روزهای اخیر که توپ های فوتبال در استادیوم بلوهوریزنته و دیگر ورزشگاههای برزیل بیش از نیمی از مردم دنیا را پای تلویزیون نشانده است، گروههای داعش در عراق با سر های بریده شده فوتبال بازی می کنند و غاصبان فلسطین نوار باریک غزه را در عملیات صخره سخت  بیش از 300 بار طی همین یکی دوروز موشکباران کرده اند اتفاقی است.

تقارن عجیب کشتار مسلمانان با جام جهانی

در المپیک و جام های جهانی این اتفاقات به وفور دیده شده است :

-  سال 1948، تقارن المپیک 1948 با اعلام موجودیت اسرائیل

-  تراژدی صبرا و شتیلا تقارن جام جهانی فوتبال 1982 با حمله رژیم صهیونیستی به لبنان

-   تقارن جام ملت های اروپا1992 با نسل‌کشی سِربْرِنیتسا

-  تقارن جام جهانی فوتبال 2006 با جنگ 33 رژیم صهیونیستی علیه لبنان

-  تقارن المپیک تابستانی 2008 با جنگ دوباره اسرائیل و غزه

-  سال 2010، تقارن جام جهانی 2010 با محاصره غزه و حمله به کاروان آزادی

-   تقارن المپیک 2012 با جنگ داخلی سوریه

- و در نهایت تقارن جام جهانب فوتبال برزیل با کشتار شیعیان در عراق

آیا همه اینها اتفاقی است ؟ پوشش رسانه ای رخدادهای جهانی چون جام جهانی و المپیک و معطوف شدن ذهن مردم سراسر دنیا به این بازیها، گویا فرصت مناسبی برای متجاوزان است تا در پوشش این غول های رسانه ای به راحتی به کشتار و قتل بپردازند.

اما یک سوال: آیا اینکه همیشه جام جهانی و المپیک مصادف می شود با حملات وحشیانه اسراییلی ها و کشتار کودکان و آوارگی زنان و کودکان در نوارغزه و جنوب لبنان و عراق و ... اتفاقی است؟


  • رسول حاجیان
۱۴
تیر

 سرباز امام سیدعلی

  • رسول حاجیان
۱۴
تیر

 آیا واقعا بنـــر لازم است؟

  • رسول حاجیان
۱۳
تیر

میگویند: مردی بودقرآن میخواند واز معنی قرآن هیچی نمیفهمید.
پسرکوچکش از پدرش پرسیدچه فایده ای داردقرآن میخوانی بدون اینکه معنی آن رابفهمی.پدرگفت پسرم سبدی بگیر وازآب دریاپرکن وبرایم بیاور.پسربه پدرش گفت که غیرممکن است که آب درسبد باقی بماند.پدرگفت امتحان کن پسرم.پسرسبدی که درآن زغال میگذاشتندگرفت ورفت بطرف دریا وامتحان کرد سبدرازیرآب زدوبسرعت بطرف پدرش دویدولی همه آبها ازسبدریخت وهیچ آبی در سبد باقی نماند.پس به پدرش گفت که هیچ فایده ای ندارد.پدرش گفت دوباره امتحان کن پسرم.سپس دوباره امتحان کردولی موفق نشد که آب رابرای پدر بیاور .برای بار سوم وچهارم وپنجم هم امتحان کرد تااینکه خسته شد وبه پدرش گفت که غیرممکن است که سبدازآب پرشود.سپس پدربه پسرش گفت سبدقبلا چطوربود.اینجا بود که پسرک متوجه شد به پدرش گفت بله پدرقبلاسبدازباقیمانده های زغال کثیف وسیاه بود ولی الان سبد پاک وتمیز شده است.سپس پدربه پسرش گفت این حداقل کاری است که قرآن برای قلبت انجام میدهد.پس دنیا وکارهای دنیا به تحقیق که قلبت راازکثافتها پرمیکندوخواندن قرآن همچون دریاسینه ات راپاک میکنداگرچه هیچی ازآن حفظ نباشی ومعنی اش رانفهمی

  • رسول حاجیان